Cafe Anglo Americain
Cafe Anglo Americain in de Beselarestraat.
Cafe Anglo Americain in de Beselarestraat.
Café Anglo Americain in de Beselarestraat. Naast het cafe was er nog een vlasmagazijn-garage.
In de eerste wereldoorlog werd café Anglo Americain zwaar beschadigd. In 1920 werd het gebouw heropgebouwd.
Zicht vanuit de Sint-Denijsplaats op de vernielde kerk en Beselarestraat.
Groepsfoto van verklede kinderen met bordjes van alle gekende burgemeesters van Geluwe. Achteraan zien we de romp van de Jeruzalem-molen, beter gekend als Vanryckeghem's molen. Links op de foto het pas gebouwde hotel "Anglo-Americain" met op het dak het opschrift "Garage Hotel".
De Beselarestraat gezien vanop de plaats. Het linkse gebouw is cafe Het Peerdje. Iets verder is cafe Sint-Barbara. De witte topgevel in de verte ongeveer in het midden van de foto is cafe Het zonnetje. Rechts is nog een stukje van het rusthuis te zien.
Rond 1924 is er een wielerwedstrijd die voorbij café Anglo American komt. We zien toeschouwers, renners en een meerijdende moto van de organisatie. Op de achtergrond zien we de olieslagerij (in de volksmond “ Het stampkot”).
Café De kruisstraat op de hoek van de Beselarestraat en de Kloosterstraat.
Café De kruisstraat